fy fan så kallt!

Måste köpa en termometer så jag vet hur kallt det är, för nu börjar det bli vinter på riktgit i Oslo, det är då nåt som är säkert.....

Vad är det som händer? svårt svårt svårt....
varför just nu? vill inte ha dessa känslorna nu! Så underbart skönt och samtidigt hjärtslitande. Humöret går upp och ner men mest är det uppåt nu! Är så glad så det finns inte. Men det får iaf vänta. Ska uppleva en massa till innan jag kan ta reda på vad det här innebär....Så svårt. Det är tur det är mycket på jobbet så man inte hinner tänka så mycket. Nu är det dags för sängen. Ska sova så gott så gott och vakna utvilad och börja morgondagen med en promenad i kylan. Är det så fint väder imån som det har varit dom senaste dagarna ska jag ladda mp3:n med massa go musik så ska jag stega bort till parken och njuta av naturen (ooops! ålderstecken?!?) Illa illa, men vafan gör det =) var ålder har sin charm (även det är ett ålderstecken) Man får helt enkelt acceptera att man blir äldre... Fast just nu måte jag ju säga att: I Have The Time Of My Life! Njuter till fullo av min tillvaro, men ser mer och mer fram emot vecka fyra. Ska bli mysigt att komma hem och träffa alla =) Ska bli spännande.

Har ännu inte bestämt mig för hur länge jag tänker bli här. Men jag skulle kunna tänka mig att det blir över sommaren iaf. Har ju fyra veckors betald semester som man kan spendera i karlskrona, så det hade ju varit nice att ändå ha kvar sin anställning och håva in pengarna. Sedan får man ju ta och fundera på vad man ska spendera dom på till hösten. Nån gång borde man ju planera in en framtid som vuxen också, men vafan palla gruva sig för det nu. Slentrian lär ju infalla nån gågn i framtiden, men jag lider med dem som redan har blivit drabbade. Fy fan, tänk om jag varit fast i karlskrona än? Jag undrar hur livet hade sett ut då?  Hade förmodligen fortfarande slavat inom äldrevården som timanställd, eller på ett vik kanske. Det hemska är ju att det är inte helt lätt att ta sig ur det. Man tjänade ju ändå så man klarade sig, men det var precis. Men tänk sen när man kan fylla på sitt cv med: Butiksbiträde, H&M. haha skit er i näven.

Tror ändå att nästa anhalt blir göteborg...Där skulle jag nog trivas fint tror jag. Bättre nu än när man var ung och dum och inte hade vett att uppskatta avståndet från karlskrona, Eller säger man till karlskrona? Livet ser lite annorlunda ut nu mot vad det gjorde när man gick sista året på gymnasiet. Och nu är man ju lite mer van vid att vara hemifrån. I göteborg har man ju ändå några nära och kära =) Hade varit kul att bo i närheten av Patrik. mitt lilla hjärta, han är för go =) Och så självklart älskade storasyster. Hon är guld värd hon =) allra roligast hade ju varit om lillanmed hade tagit sitt pick och pack och flyttat till götet.
Och tänk då om han hade flyttat dit med...men nog spekulerat om det... Tiden får helt enkelt utvisa vad som sker i framtiden. Just nu har jag fullt upp med att njuta av nuet. =)


Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver
å nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver!

an får välja själv och ta saker som de är,
är det jobbigt att tiden går å man blir äldre, eller kul att vara med?

Lycka till! Nu är det skymning här i Oslo, vi ska ut å göra byn!
g om du vill, å hälsa dom jag känner, håll blicken kvar i skyn!

Det är så många, så många, som vill ta en ner på jorden
vintern kan bli lång ändå, här i den fjällhöga norden!

Gud så många textrader det finns här på jorden som man kan accosiera till sin egen verklighet, det är rätt galet, och allrahelst i winnerbäcks låtar, Finns det nån bättre än honom? Tror knappast det. Det var attans att vi missade honom nu när han var i oslo, men jag har ju sett honom live tre gånger innan, så det var ju inte hela världen =)

Nu får jag nog ta och ge upp det här för ikväll. Det är en dag imorgon också ju =)
God natt alla godingar =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Duu nu ska du inte klaga ner på äldrevården va va va! sssshhh Puss

2007-12-19 @ 11:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0