mätt och belåten =)

Så där, då har man fått lite mat i magen. Det var gottigt. Lax och potatismos och en massa broccoli. Så nu sitter man åter vid dumburken och filosoferar och myser med en kopp kaffe. Det börjar bli kallt i Oslo. Minusgrader nästan jämt, men tack och lov ingen snö. Jag fasar för när snön skall komma, för det lär den ju göra, men jag hoppas verkligen jag hinner få en lön innan dess, så att jag kan köpa mig ett par skor som inte blir blöta bara man ser en vattenpöl. Hemskt är det. Men jag hade inte några vettiga vinterskor hemma som jag kunde ta med mig, inte som var värda att asa på i 70 mil iallfall.

långhårig börjar man bli också, men det där med att klippa lockarna får allt vackert vänta till vecka fyra när vi har vår "vinterferie"  =) Då ska älskade lillasyster få den höga äran att fixa frillan på mig.

Lillasyster är nog den jag saknar mest därhemmifrån. Jag behöver liksom henne =) Men visst saknar man några av sina andra vänner med. Jimmy är en av dom, men han är ju inte hemma ändå, så det spelar ju ingen roll just nu. Så då får man nöja sig med telefonkontakt =) och på tal om telefonkontakt så måste jag nu avbryta bloggandet för att slå en signal till lilla mamma och höra efter vilka datum jag måste vara ledig i juni när vi ska åka till rhodos =)

ha det bra i kylan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0