nu...duschen...snart

Så där, nu ska jag hoppa in i duschen. Var ju tvungen att se lite grann av nya säsongen av top model. men orkade bara med en stund. det där med beniga gapiga tjutande tjejer är inte riktigt min stil. Blir bara förbannad på dom. Usch, modellandet är verkligen ett yrke för egocentriska anorektiker. Visst några har snygga kroppar, och ett fåtal har säkert hjärna också fast dom vägrar visa det i tv. Hur många blir arga när man skriver nåt sånt? haha, säkert jättemånga vars livs stora dröm är att bli modell. Men det är inte min dröm. Jag lever min dröm nu istället. här på majorstuen i Oslo. Det har varit min dröm i många år, och nu äntligen har jag tagit mig hit och skaffat både lägenhet och jobb. Att få jobb på H&M hade jag inte ens vågat drömma om. hade man sökt jobb på H&M i sverige så hade man säkert inte ens fått svar med tanke på att allt sker internt där, och utan utbildning och erfarenhet av butik hade det ju varit blankt nej. Men i Oslo räckte det med att skicka in en intresseanmälan till deras hemsida, och inom en vecka hade man jobb. Sjukt härligt är det.

Och det där med att bli blåst av en karl när man var på besök i sverige var nog det bästa som kunde hända. Mådde sämre när jag hade kontakt med honom, eftersom jag då längtade hem och saknade honom. Men när han blåste mig på det sviniga sättet så blev jag direkt äcklad av honom istället, och när det nu har gått en vecka utan att jag ens har gråtit över honom (inte ens på fyllan) så funderar jag på vad det var jag kände egentligen. Förmodligen saknad, men inte av honom, utan av NÅGON. någon bekräftelse på att det fanns någon som tyckte om en. Fast det vet jag nu att det gör ändå. Tack vare den händelsen så kan jag nu njuta fullt ut av att vara här. Och ännu bättre blir det när första lönen trillar in på kontot. Den ska bli härlig att få.

Nästa helg ska vi äta julbord med jobbet. Är ruskigt kul nu när man börjar komma in i gemenskapen på jobbet med alla goa tjejer. Blir nog grymt kul att gå ut och äta med dom, och dricka lite gott och slappna av och bara ha det morsomt =) Det bästa är ju att H&M bjuder på hela kalaset  =)

Nu kära vänner är det verkligen dags för duschen. finns inget värre än att lägga sig med blött hår. Kudden blir ju snuskig av det. Så för att slippa det och håret ska hinna torka innan läggdags är det god tid att sätta fart mot den ytterst pyttelilla duschen. ooh så skönt det ska bli.

Säkert inte många som läser denna blogg, men huh så skönt det är att bara ordbajsa en massa strunt om allt och ingenting. En vacker dag när tiden är mopgen (eller jag), så ska jag lägga ner lite tid och energi på att få denna bloggen att bli lite mer personlig, med lite bilder och sånt kul  =)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0