schizo, jag vet =P

Efter jul förra året sa jag att jag absolut inte skulle fira det detta året. Och det har jag stått för hela tiden. Ända fram till nu. Visst Det är rätt skönt att slippa all stress, och just nu hade jag inte haft råd att köpa julklappar iallfall, men ändå så saknar man alla förberedelser. På något vis är det ju ändå allt förarbete som är det härliga med julen, Men jag tror nog ändå att jag är rätt glad för att slippa det. Så här tänker jag väl bara för att jag har sagt att jag inte ska fira jul. Men när man sitter här och lyssnar på julmusik så blir man rätt upprymd ändå. Det är rätt härlig stämning runt jul. Fast ändå så tror jag att man bara inbillar sig. Om man tänker på julen så ser man alla ljusstakar och pynt och man tänker sig snö och kallt, men hur skönt är det egentligen? Snö är ju bara fint så länge man är inne och kna titta ut på detta vita vackra, när man sen är tvungen att ut och plumsa i snön så är det inte så skönt. Allt är bara blött och svinkallt. Jag saknar väl mest julen för att jag vet att jag inte kommer kunna fira det. Jag har ju trots allt satt upp mig på att jobba varendaste dag fram till julafton. Men jag är ändå glad att det är så här. Superskönt. Tyvärr har vi svenska kanaler här, så man kanske kommer bli tvungen att se kalle anka andå =P haha. Det enda som är bra i det är när nissen på tomteverkstan måla chackbräden med rutig färg!

Det är farligt att vara ensam för mycket. Man tänker och grubblar och funderar så man blir gråhårig ju. Frank, det här får vi ta och ändra på. så här kan vi inte ha det. Vi får prata med bossen nån dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0