snö!!!

Så där, då var man hemma igen efter en dag på jobbet. Dagarna springer iväg. Det närmar sig jul. En månad kvar till jul, och folk är redan helt hysteriska. Kommer bli en spännande december. Själv har jag ju bestämt mig för att inte fira jul. Vad är det för mening? en enda stor byteshandel är vad det handlar om. Man jag kan inte låta bli att mysa lite av julstämningen. Dekorationerna som sitter uppe i hela köpcentret är rätt stämningsgivande. Och idag när jag gick till jobbet snöade det. Stora vita flingor som la sig som dun i håret på folk som gick förbi. När jag sedan gick hem från jobbet så låg det vitt över marken. Men det är nog inte så många minus, för det var ganska blött också. Fenomenalt stor, bra anledning att köpa nya skor. Jag MÅSTE verkligen ha ett par vinterskor. Hann ungefär tio meter innan jag kände vattnet sippra in vid hälarna och sakta men säkert förfrusa mina stackars fötter. Men tills jag har fått pengar så har jag den ultimata lösningen: Man stoppar helt enkelt ner fötterna i varsin plastpåse innan man tar på sig skorna. Visserligen blir man fortfarande kall om fötterna, men man slipper iaf att gå blöt. Och säg när är man ändå inte kall om fötterna dessa ruskiga vintermånaderna?

Ska snart hoppa in i duschen tänkte jag. Men inte riktigt precis ännu. Borde gå och handla också, men hur mycket lust har man till det? Brottas med en massa norska människor i en matbutik är inte det jag känner för just nu.
Ska njuta av mitt kaffe i denna tysta lugna lägenhet en stund till. Snart kommer säkerligen mina sambosar och börjar stöka och föra liv, så just nu ska jagbara njuta av tystanden. Efter en dag på H&M med skrikiga ungar och frågvisa kunder är det här precis vad jag behöver för tillf'ället känner jag.

Sitter just nu och lyssnar på Last christmas, det är en härlig julebit =P Än en gång funderar jag på hur känslor kan kännas så mycket. Att en känsla kan bubbla så inom en. Och hur musik kan påverka ens känslor. Det är ett mysterium, när man hör en låt som man accosierar till olika personer, händelser och upplevelser och återupplever dessa känslor man då kände...

Oj vad djupt det blev där. Men ändå så härligt att skriva ner alla dessa meningslösa tankar. =)
Nu är det svinkallt i vårat lilla datarum, så nu ska jag gå och klä på mig mina raggsockar och sätta mig framför tv:n tills kaffet är slut, sen blir det nog en dusch =)

ha de  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0