Imorgon var idag igår...eller hur?

Men idag är det dagen med stort D och ett nytt kapitel i livet kan snart börjas skrivas...Fick hem brevet om att jag blivit antagen plats på sunnland skola i Drammen som konduktörsaspirant...Helt sjukt. Ibörjan ville jag knappt söka, men tvingade mig, sen var jag bra nära att tacka nej till intervju, och när jag sen gått vidare till helsecheck så var det på gränsen...Men nu när jag fått klarsignal så har jag faktistk börjat längta och glädja mig till det här. Har denna sommaren kännt att caféen inte gett mig så väldigt mycket, som jag skrivit i ett tidigare inlägg, det är ingen utmaning längre, jag kan det. Lite för bra kanske? Och jag har kommit på att det kanske är därför jag hunnit med så många olika jobb i mitt liv för att det helt enkelt varit för lätt? Okej, servitrisyrket gav jag upp pga av alla skitstövlar, för det ÄR en utmaning, men som hemtjänst? Kokerska? Mest för att det sket sig med Karin, Butiksbiträde? Just could´nt stand it...I NSB Meny Café har jag trivts, men det schemat jag gått på kan få mig att kräkas plus att folk handlar ju inte längre...det är ingenting, nothing, nada att göra, men mina tankar har ju varit att det här med konduktör kankse är fööör bra? Lite för mycket att förhålla sig till, men ju mer jag tänker på det, ju mer ser jag fram emot det....Min stora fråga nu är bara lönen, men den frågan får man ju ta upp med chefen...Jag menar, alla jag pratat med har sagt att lönen går upp masssooor när man blir konduktör...ingångslönen för aspiranter är 40,000 mindre/år än vad jag har nu...jag är alltså närmre trinn 2 i kond.lön nu, som service...Så...jag hoppas ju att jag får börja där =) Men det tror jag nog ska gå bra.

Imorgon ska jag ringa tjenestekontoret och höra hur våra scheman ser ut sista veckan i september, för jag vill gärna ha lite semester innan jag börjar skolan. Sola bada och dricka och äta gott bara för det har varit pisssommar här!

Har i övrigt haft en bra dag och hunnit med att träffa Stein en lite sväng. Han låg och sov så sött i sängen när jag kom hem så =)

Nu har jag tagit mig två öl och firat min framgång och nu är det hög tid för sängen, för imån ska jag upp och dammsuga innanjobbet!

puss o natti på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0