linserna kliar men naglarna blev fina =D

Ohoj, har varit några snabba dagar här! Åkte till tr.heim i torsdag, tillbaka på fredagen och så jobbade jag kvällen i lördags och så tillbaka till tr.heim i söndags...Kom väldigt tidigt till Jobbet då för jag fick skjuts av S-E. Kom upp på uppehållsrummet och kollade listorna, så står det nåt helt obegripligt på mig. Visste ju att det var buss till Hamar, men på mig så stod det Pass319-edv-bussköring-hamar serv tr.heim, så jag ringde vakta och frågade vad han ville jag skulle göra. Jo tåg 319 till eidsvoll och så buss därifrån till Hamar för att rigga café och sen servera fram till tr.heim. Jaha när går tåg 319 då? (då var kl 13:34) Jo då det går från spår tolv 13:37...HEJ DÅ! skrek jag och så sprang jag, och hann gjorde jag ;) Fick mig en kaffe och slappade 40 minuter, för att sedan hoppa på bussen och slappa ännu en timme för att sedan rigga café och vänta på min kollega och passagerarna. På under en och en halv timme hade vi sålt ut alla korvarna och när vi närmade oss dombås var det mesta tomt då hade vi slagit budsjettet på 13000 för längesen....sålde för ca 20,000 totalt...tänk då om vi haft mer varor...En och en halv timme sena till tr.heim, men hann iaf träffa Elise och ta en öl med henne innan jag somnade som en bebis på hotellet =)

Söndagen skulle vi hem igen med morgontåget och allt gick strålande fint helt fram till Lillehammar, när man känner att man nästan är hemma, bara två timmar kvar...så blir vi stående för att ett godståg spärrar spåret på sträckningen framför oss....en timme sen in till Oslo. Jo jo och så kasta sig på t-banan för att få en möjlighet att träffa S-E...åkte med honom i lastbilen ett par timmar, kom hem vid elva och tvärdog nästan på direkten...tjugo över fem i morse kom S-E hem och kröp ner under täcket, han somnade tvärt och jag somnade om lika fort, för att bli väckt 50 minuter senare av klockan...upp och hoppa, dax för jobb. Har haft en bra dag på jobb och i tid var vi. Gick på oslo city en timme eller två eller vad det blev, och fick köpt ett par BHar och ett par mysbyxor =D moahaha, för det behövde jag...(?) Köpte en väldigt söt tröja också, en grön faktiskt. fin grön =)

Och så unnade jag mig ett nagelkit. Har ganska fina naglar i mig själv nu, så jag köpte ett kit bara för att kunna lägga på ett lager gelé och få dom lite fräsha. Gillar att ha fina naglar. La bara tippar på ett pekfinger och en tumme. Pekfingret får aldrig en chans att växa för den naglen blir misshandlad av kassaterminalen på jobbet och tummen är väl bara allmänt utsatt eller nåt...Så här blev det iaf:



Ganska bra för att va hobbyamatör tycker jag =D Kollar man fort så är det RIKTIGT snyggt =D Som lillan sa: Om man springer fort och ler mycket är det ingen som hinner se att man är ful =D hehe gillar den.

Nu ska jag vika ihop min tvätt och se om jag orkar mig in i duschen =)

Ha en fin kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0