jag vill blogga men orkar inte skriva?

Hur går det ihop? Jág gillar min blogg, mest med tanke på att jag själv kan gå tillbaka i tiden och minnas, med tanke på att jag har minne som en guldfisk, men ändå så rullar dagarna förbi, och jag tänker på det, men hinner inte få till ett inlägg förrän jag hittat nåt annat att göra....ja ja, så är det iaf.

Nu ligger jag i sängen på hotellet i Bergen. Så fint så. Första dagen efter tre dagar ledigt...skulle egentligen varit ledig fyra, men tackade ju ja till en extravakt. Mamma o Pappa verkade iaf gilla att åka med på mitt jobb =) Man får se en del man inte sett annars =) Sedan på lördagkvällen var vi ute en sväng på byen med Kenneth. Myyyycket trevligt precis som alltid ;) Blev nog lagom berusade allihopa tror jag =P

Söndagen spenderades i soffan. Iaf större delen av dagen, framför tvn med lite film och lite godis. Tittade på Nanny McPhee, jag hade sett den tre dagar innan men jag tyckte mamma o pappa skulle se den...tror mamma var den enda som höll sig vaken. Jag och Far låg och snarkade ikappa och där satt mamma och var sugen på godis men vågade inte röra sig eller säga nåt eftersom jag låg i hennes knä =P Mysmys =)

Måndagmorgonen kom Stein Egil med sitt lilla flickebarn Marina. Blev en snabbkaffe med mor och far och sedan begav vi oss ut på äventyr. M&P körde till Elin i GBG, och vi andra tre körde först upp till asfaltverket och körde ett par varv för att vänta på nån snubbe som vi skulle byta bil med, och sedan begav vi oss mot badelandet i Raufoss. Åkte vattenrutchkanor och plaskade i vågbassängen och bastadde och bubbelpoolade lite och så surfade på vågorna igen =) När vi var så skrynkliga om fingrar och tår så vi såg ut som 100-åringar så åkte vi vidare till Stranda Marina där vi hade bokat en lite stuga på en väldigt mysig kamping precis intill mjösa. (en tolv mil lång insjö mellan hamar och lillehamar) BTW norges största insjö, för er som är intresserade i sånt onödigt vetande...;)
Kom fram till stugan, grillade kött och korv och kyckling och kokte ris och bearnaisesås och sallad och grejer...Sedan var vi borta i kiosken och köpte en kortlek och ett yatzy, så där satt vi på den lilla uteverandan och myste massa!! Tokmysigt var det. Campingar frambringar en del härliga minnen faktiskt! Trots att toaletter på camping luktar fruktanslöst vidrigt och bara det att man måste gååå för att kissa, och folk överallt, samtidigt som jag undrar om det inte är just det här bohemiska som man faktiskt fastnar för? Vi hade ju moderniserat det och hade spotify på lilla datorn! hehehe

Tisdagsmorgonen plockade vi ihop oss och gjorde fint och så drog vi till hunderfossen familipark. Hur mysiigt låter inte det?? Det var det =D En sagopark. Var väl egentligen mest aktiviteter för lite mindre barn, menj vi åkte iaf en tur i sagoslottet, åkte trollfallet, vilket var lite hemskt, men blev en jävla bra bild av...och så körde Marina lite bilar och ja, allmänt sånna där tosiga saker som är på en familjpark...

Det är det här jag menar med att jag kanske egentligen borde skriva oftare än jag vet själv, för annars blir det sånna här kilometerlånga inlägg....men åandra sidan, bloggen är mest för min skull. Är det tråkigt så skiiiit i deeet =D

Nu är det torsdag och om några timmar ska jag upp och jobba igen...heeemåt mot Oslo =) Nice nice nice.

Min nästa frihelg ska jag och min gos åka iväg nånstans, göra nåt kul, nåt mysigt, bara vi....Ska bara komma på vad vi är sugna på. Danmark? Göteborg? Åka båt? Ta in på hotell nånstans? mmmm  vi får se =D

Sovdags! Godnatt mina vänner!

Och så ska jag bara tillägga, att bristen på bilder i inlägget beror på att min kamera dog när vi kom till stugan på campingen, och lite min brist på lust att lägga upp några bilder för det går så trögt och jag har skrivkramp och bråttom att sova.....kanske en annan dag, kanske inte =D

Puss o god natt!

Och bara en sak till, När vi stod i kön till Raftingen (som colorado på liseberg) på hunderfossen ringde ett okänt nummer på min telefon...skeptiskt svarade jag hallå...och fick ett sjukt glatt besked! Om jag bara är frisk (inga garantier lämnas för det) =P så kanske jag börjar skolan till hösten =D HAHAHAHAHAHA

GOD NATT NU FÖRSATAN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0