oj, pc-paus!

Var längesen jag var här! Gött, har knappt suttit vid datorn alls under alla mina lediga dagar. Som sagt, förra torsdagen åkte jag till Bergen, åter till Oslo på fredagen. Skulle va inne halv sex, men var en kvart sena, och var då inne kvart I sex, och jag skulle med tåget till Göteborg som hade avgång 18:00. Då sprang jag upp på upper crust eller vad det heter för at tköpa en baguett, stod och trampade och var stressad och hungrig, men fick fint gå före dom i kön när dom fick reda på att jag skulle med tåget som gick om tio minuter. Ibland är det inte fel med tåguniformen ;) Dock kände jag inte för att sitta fyra timmar på tåg i uniform, och som tur var hade jag packat smart och lagt mysbyxorna överst i väskan. Fiskade upp dom och en gosig tröja och gjorde som superman, bytte om på den lilla toaletten som inte är större än en telefonkiosk. Folk tittade lite märkligt på mig när jag sedan kom tillbaka i mysbyxor, men log bara... =D

Så landade i Göteborg vid 22-tiden och tog mig sedan hem till Elin och Anton. Där var mor och far med så vi hade lite myskväll. Elin och jag låg och pratade gammla dagisminnen och fnissade. hehe det var mysigt. sedan blev det lördag och då tog jag tåget ner till Karlskrona. Lite över en timme försenad men det gick bra ändå =)
Var bara familjen och typ två till som visste att jag skulle komma hem. Har lätt kommit fram till att det är det absolut bästa. På det sättet kan man själv välja vilka man orkar, känner och 'r sugen på att träffa. Nästa gång hör man av sig till nån annan kanske. =) Men man slipper liksom pressen och paniken över att man inte är hemma så länge och ändå vill hinna med allt....
Men en fylla fick vi iaf in, jag och lilla Jonas. hahaha vilka nötter. Han tyckte det var mitt fel för att jag köpte dricka, men jag skyller på honom för att han satt där när jag ringde...då blir det ju bara så!
Öl, jäger, Öl, jäger, Öl, jäger......vaknade sedan halv avklädd hemma på sängen med lampor tända och bara frågetecken i huvudet...ringde Jonas och sa att han skulle köpa frallor och pallra upp sig till mig. Det gjorde han =) Jag satte på kaffe, och så försökte vi luska ut vad vi hade haft för oss. Kom på att vi hade ju testfotat med min nya kamera och tänkta, aaah här kan vi få lite idéer från verkligheten...Det såg ut ungefär såhär:

blev visst en irish med...men tror nog mårten får öva lite på det receptet... =P

gos =)

Kan också erkänna att det blev en del sämre bilder, men tror helt ärligt inte att det är kamerans fel...

Ja ja, vi hade trevligt! (det jag minns!)

Tog tåget från karlskrona till göteborg på onsdgaseftermiddagen, fortfaradne någorlunda sliten efter tisdagens bravader. Landade hos hemma runt halvnio. Fick ett glas vin och lite pizzabullar och så pratade vi lite skit för att sedan sova en stund, innan det var dags att stiga upp tjugo i sex för att kunna ta tåget till Oslo kvart i sju, så man var i Oslo kl 11:00 för att kunna jobba 14:00. Hääärligt är det ju! Hem, duscha, lite mys i soffan och sedan sova. För att sedan vakna kl sex! tjohej! Ska dock inte på jobb förrän kl tio så har allvarliga planer på att försöka få nånting gjort här. Borde ta mig till seven eleven och köpa kaffe. Innan jag börjar skaka och få huvudvärk! =P

Nehe, ha en fin dag allihopa för det ska jag ha! =D
puss o kram på er =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0