överlyckligast i världen tror jag!!!!

JAG HAR FÅTT LÄGENHET!!!  En helt egen strålande fräsch trerummare faktiskt! Helt galet. Charmig och mysig och helt perfekt! Flytt om tre veckor! woopwoop!
 
SE HÄR:

Här ska jag stå i bara förkläde och laga mat! =D

Och här:

Och här ska jag hålla mig ren och fin!


här blir kanske vardagsrum om jag har bestämt mig rätt!

Och så utsikten:

Här kan jag se ut så länge det är ljust! =D

Där ska jag bo! Om bara tre veckor! helt superkanonbrafintkalas!

Satt igår förmiddag och letade och letade på finn, och började bli irriterad. för dyrt, fel plats, skabbigt, för litet, dåligt kök, ingenting var liksom nåt som jag kände för, så i mitt stilla sinne tänkte jag: Snälla, kan inte telfonen bara ringa, och i andra änden säger en glad röst: Jag har en lägenhet du kan få hyra....

Tog ca tio minuter så plingade det in ett sms från Anita: Hej jag sitter på trikken nu och pratar med grannen, dom ska hyra ut en lägenhet, spring över och kolla, frun i huset är hemma =)

Så jag tog en snabdusch och så ringde jag till "frun" =) Frågade fint om jag kunde komma bort och se, för hennes man hade ju pratat med henne. Välkommen sa hon så glatt så. Så jag sprang över. Blev ju eld och lågor för denna lägenheten och hon var ju bara supertrevlig! Hur söt och go som helst. Hon sa dom skulle ha flera visningar som idag men jag lovade att bestämma mig så fort som möjligt. Men så idag vid tolvtiden så ringde hon, men jag hade ingen täckning på telefonen, så jag skickade ett sms och sa att jag ringer så fort jag får möjlighet. Så på nästa station så ringde jag upp henne, och i mina tankar surrade det bara att dom säkert bestämt sig för någon annan, men tvärtom! Dom ville så gärna ha mig som hyresgäst, att dom själva prutat ner priset med en tusenlapp! Helt vilt bra. Då bestämde jag mig på allvar. Så Anita och jag var ute och åt middag på tre brödrer och tog en öl och en irish coffee för att fira. Då ringde Ellen igen och frågade om jag kunde tänka mig att titta innom när jag kom hem så "herrn" i huset fick hälsa på mig. Så vi tog trikken hem vid nio och jag susade in till dom strax efter. Blev bemött med ett stort leende och ett glas vin =) Så nu har vi skrivit kontrakt och suttit och pratat hur länge som helst. Det här är bara sjukt bra! Underbara människor verkar det helt klart vara, och så två små flickor på två och fem år. Så härligt!

Kan förresten passa på att ladda upp dom fantastiska bilderna jag lyckades ta med min kamera i lördags! Titta och njut!

Som en animerad bild. Jag blev själv imponerad =)

 

Ja, vi kan säga att det räcker såhär för ikväll! Är riktigt trött och belåten och ska sova med ett stort leende på läpparna ikväll, och imån ska vi en tur till Bergen!

Nattinatt alla ni som gör min värld fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0