stackars katt...

Tänk att man kan tycka så synd om nån man har svurit åt i flera dagar. Egentligen gillar jag katter, men när det är tvåöverbeskyddande kattmammor med varsin kull på fyra respektive tre ungar, då blir det lite mycket för nästan vemsomhelst tror jag. Idag har iaf mamman till dom fyra äldsta ungarna blivit steriliserad. Hon ser så dum ut stackarn, med en sjukhusbody på sig...Hon la sig hos mig på madrassen nu och skulle vila, men precis då blev alla ungar sugna på att leka, och då tänkte jag, nej nej nej, inte ens lite, så först ut med alla vilda ungar, och sedan på ett fint sätt bära ut scratch, och den stackarn var alldeles lealös. Hon bara låg helt avslappnad i mina armar, och det gjorde så ont i mitt hjärta så jag la henne på en handduk på badet, med värmegolv. Känns elakt att inte låta henne ligga här, men det blir liksom jag, eller hon som får vila, och skulle jag ha henne här, men inte ungarna så skulle jag ändå bli väckt innom en snar framtid av antingen kuttrande mammarop eller fyra kattungar som låter som fem elefanter...

Nog om dom kräken...Har haft en bra dag på jobb. Som alltid =) En tur till bergen imån och sedan tillbaka till Oslo på fredag. Måste upp tidigt imån och packa ordentligt ;) hehe snart är det helg mina goa vänner! Gonna be great! =D

Nu måsta jag absolut stänga igen de två små blå för att vakna pigg och utvilad imån. Det är en ganska lång tur det där mökkatåget. Men men, går nok fint. HAr vi kanske lite tur så får vi trilla trallan ;) hehe hellre det än den där nya caféen som skulle va så flådig. Ser ut som ett snabbmatshak...äääh
Det var väl det lilla ointressanta jag hade idag, om man bortser från att jag glömde ta upp att jag hela veckan försökt få tag på en doktor som kan ge mig pencillin men att alla säger att: Du måste ha fastlege här, vi har fullt. Så då vände jag mig bara helt enkelt till legevakta och satt där i två timmar idag....Fick dock mina förbaskade tabletter till slut och hoppas dom hjälper den här gången...Stort tack till Lasse som var chaufför så jag slapp slåss mot tiden på trikken!

Nattinatt kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0