i dvala...

Har känt mig konstig ett tag nu. Märkligt seg och känner inte för nåt. Eller jo, jag känner för att hitta på saker men hittar inte krafter till det. Inte likt mig att sova så mycket som jag gör heller. Jag mår som bäst av 7 timmars sömn per natt, men sista veckan/veckorna har jag sovit långt över det, och blir trött såhär på förkvällen också. Tror jag har kommit in i en ond cirkel. Jag tror hårt på teorin att ju mer man sover ju tröttare blir man. Men hur tar man sig ur en sån cirkel när ögonen vägrar hålla sig öppna?

Som inatt när Jag var hos O, Vi gick och la oss vid ett-tiden om jag gissar rätt, och somnade nästan direkt, och steg upp vid tolv idag. Det är inte likt mig alls. Dock vaknade jag första gången några timmar tidigare och låg sedan i någon drömvärld. Drömde massa märkliga saker men var hela tiden fullt medveten om Olas arm över mig och hans tunga andhämtning ovanför mitt huvud. Apvarmt var det och säkert därför jag inte kunde somna om helt. Och när jag hade utnyttjat hela sängens bredd lite åt gången för att flytta bort och få lite luft och han envisas med att följa efter, så får man vackert ligga på sängkanten och bara försöka njuta av närheten istället.

Steg upp och åt en macka och drack ett par koppar kaffe. Var sedan snällt med ute på hans tomt för att titta på stenbrottet han lyckats gräva upp. Blir nog bra när det blir klart. Han är söt när han står och ser på det med glittrande ögon som att han verkligen ser sitt lilla trädäck färdigt på plats =) Jag tror nog det blir fint, men har svårare att se det färdiga resultatet kanjag erkänna =)

Söndagkväll nu och Mor och Far kom hem från gran canaria igårkväll. Så har fått se lite bilder och fått ta del av deras semestervecka på så vis. Dom verkar haft det lugnt och skönt och bruna som pepparkakor är dom, dom små grisarna =)

Kvällen får tillbringas i stillhet känns det som. Verkligheten och flytten börjar närma sig och jag börjar bli både nervös och pirrig. Det ska bli så skönt! samtidigt som lite vemodigt. Men helt ärligt så längtar jag som ett barn inför julafton gör, till jag ska få börja jobba igen! Det blir magiskt, och sommar i Oslo är nåt speciellt =)

Tjo Tjing alla glada

Bjuder här på en bild från när jag i fredags satte en spegel i vardagsrummet och lockade håret samtidigt som jag tittade på lets dance. Så blev det:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0