Får jag gå hem nu?

Uffannamejjjaa! Var hos bröstdoktorn på kirurgen i tisdags, hon sa att jag skulle till röntgen för ett nytt ultraljud och hon hade skickat en remiss till dom, men hon kunde inte boka en tid så röntgen skulle ringa. Fint tänkte jag och åkte hem...eller, lämnade mamma hemma och var och hälsade på O. Drack lite kaffe och pratade lite, sen var vi och åt och så åkte jag hem till mitt och han hem till sitt. Väntade tålmodigt på doktorn och tror tillochmed jag sov en stund...ingen doktor ringde så jag fick tipset att ringa dom och kolla, så det gjorde jag. Rumpnissarna hade ju missat min remiss, och jag skulle inte till röntgen jag skulle till mammografi-avdelningen, men den är ju privat så dom har inga jourtider och eftersom klockan här hunnit bli typ halvåtta så var jag välkommen in till jourhavande läkare så han fick titta och kolla och klämma och känna och bedömma för att sedan bestämma att jag skulle skäras upp från navlen och upp till halsgropen ungef....nä nu kom jag av mig. Han satte en spruta bedövning i bröstet, mosade runt det och sen skar han ett jack, Sen tryckte han in en slang, som ett smalt sugrör och sedan tömde han hela bröstet...Sen satte han en påse på slangen och sa: Ha den här några dagar och så skölj igenom med koksaltlösning två gånger om dan. Ja tack Doktorn det ska jag gärna göra...

När vi kom hem så fikade vi lite och sen skulle vi prova skölja igenom tjaffset, då höll jag på att koolavippa och dura rakt ner i golvet, så innan det hände la jag mig vackert på badrumsgolvet... Svinigt men sant heöa den här historien, och mitt i alltiohopa har jag ett stort blåmärke i armväcket där hon stack mig för att suga ännu lite mer liv ur mig...Så ja, jag tycker synd om mig =D

Blev dock fast i karlskrona några dagar extra och det sög apröv att behöve sjukskriva sig redan, men det kunda jag ju inte påverka känns det som.

Fick en extra träffa med världens bästa vänner! Tog mig ner till Malin och drack lite kaffe och så var Jonas där med och vi tittade mest på tv och jag njöt av sällskap. Sedan åkte Jonas och Danne hem och Malin och jag mös ner oss i soffan och spydde ur oss allt som var jobbigt och pratade allmänt om allt mellan himmel och jord och mer därtill. Hon är bra lilla Malin! <3 Kanske det händer att det blir en träff till innan jag far =)

Nu ska jag iaf sova för det känner jag att kroppen och huvvet vill! Somnade tolv inatt och vaknade sex i morse, utan att ha rört en fena på sex timmar. Lite lagom stel och svårt att somna om, sedan frukost med mamma, iväg till doktorn, hem igen, ringa Marlene, sova på soffan, dricka kaffe med fler kära vänner
Marlene, och Jimmy, sedan laga mat, sedan prata med Malin, sova en stund till på soffan sedan gå ner till Malin, dricka kaffe och sedan köra sju svåra varv runt stadjävlen för att hitta en p-plats, för att komma på att det inte fanns nån för att därför utmana ödet och ställt mig helt tosigt. Och vet ni? Det skiter jag i just nu! För nu ska jag blunda och tvärslockna och sova =)

Godnatt hjärtevänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0