helvetesnatten!

Ja det kan man säga. Natten till idag var inget kul alls. Vaknade första gången vid tre av ett jääävla liv. ett hysteriskt skrik ven genom hela huset och på 1 2 3 stod alla sex boende i huset i köket med håret på enda och ögonen i kors och hjärtat i halsgropen med puls på 210 och katterna var i krig. Scratch höll på att ta livet av en av sina ungar. Bokstavligt. Den lilla fick så mycket hjuling att stackaren bajsade ner sig och skrek som jag aldrig hört en katt förut. Lasse lyckades till sist få tag i Scratch och så hivade vi ut henne...Hittade bara tre av de stora kattungarna men orkade inte tänka mer där och då. Gick och la oss allihopa för att vakna nästa gång vid fem. Då var det samma visa igen, men med en annan unge. Helt sinnessjukt. Kände för att skjuta allihopa sen mig själv. Var lagom pigg när man skulle upp sen. Dock så runt åtta kröp den fjärde kattungen fram från sitt gömställe...bakom spisen... Dagen har dock varit hyffsat lugn och Scratch har tagit hand om sina ungar och smash om sina små. Återstår att se hur kommande natt blir....Ligger nu på Thias rum så att Lasse får ligga i vardagsrummet och ha lite koll på kattdjuren...

Dagen i övrigt har varit bra. Haft en trevlig tur på sörlandsbanan. Lång tur, men trevligt folk. En jobbdag kvar och sen fri fyra. Fy fan vad jag längtar. Känns som att allt börjar bli lite mycket nu. Har även börjat kika lite på lägenheter på finn.no. Det är lite påfrestande att bo såhär måste jag erkänna. Hur underbara alihopa än är, så känns det som att det är väldigt mycket folk här nu. Jag tror jag behöver lite lugn och ro. Kan ha med min pms att göra med. Humöret har varit på botten ikväll, och jag orkar knappt med mig själv, ännu mindre någon annan och allra minst skogstokiga katter....

hmmm Förlåt, var bara tvungen att spy ur mig lite. Det är ju lite därför jag har bloggen. För att dela min glädje när jag är glad och för att kunna lätta på känslorna när allt blir lite för mycket. Även om inte precis allt skrivs här =P Är det tråkigt att läsa när jag gnäller, så kika runt lite på andra bloggar. Finns bra mycket tråkigare bloggar änsåhär. Finns folk som BARA gnäller. Jag tycker för det mesta, iaf sista tiden så har inläggen bara varit sprudlande glada. Man har sina nedturer även om man generellt sett är nöjd med livet. Det är en del av att va kvinna tror jag. Dock har vi det bra som kan skylla på hormonerna. Ingen som ifrågasätter det såvida man inte missbrukar det =)

Nu hoppas jag på en lugn natt med god sömn, ni ser ju själv att jag har garderat mig genom att lägga mig förhållandevis tidigt ;) Ska upp kvart över sex imån men längtar mest till klockan blir 15.13 och vi rullar in på Oslo sentralstasjon för då ska jag köpa öl, sen ska jag hem och duscha, och sen ska jag plocka ihop mitt singstar och ta mig hem till Silje, och det ska bli myyyyys! Ja shiiit vad jag längtar!

Lets make a great weekend!
Yes indeed =D

Älskar mina konversationer med mig själv, mest för att jag får så förträffliga svar.
nattinatt vänner och okända därute! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0