Sticka!?

Har haft en väldigt bra ledig dag idag! Vaknade vid tio och låg och bara gnodde runt i lakanen utan att veta vad jag egentligen skulle hitta på idag. Fick ett sms av anita en stund efter som undrade om jag skulle med till lambertseter sentret och shoppa. Hon skulle fixa lite julklappar och lite så, och jag tänkte att nej fy fan, det går inte jag har inte tid och inte lust...Men så vet jag ju att jag bara bli deppig av att sitta här, för det blir ju inget vettigt gjort iaf här hemma, så jag hivad på mig mascara och slängde på mig kläder och drog mig ut =) Var där måånga timmar, åt lunch och lallade omkring i alla butiker nästan. Blev bla nya örhängen, till alla sex hål faktiskt. Har inte haft smycke i dom på lääänge, för det är bara dom nedersta hålen i örsnibbarna som tål allt, dom andra fyra är lite känsliga, så var och köpte äkta små små silverkulor bara. såå tjusigt så ;) och så blev det en mössa (Den första sen jag var tio tror jag) Men jag gillade den =D


hehe lite som en mjuk ridhjälm (!!) men vaddå, när man först blir 24 och kommer på att en mössa kan va bra så kan man se ut hur somhelst =P För övrigt ser jag ut som "påsen" i trasdockorna i den tröjan, men det gör inget, jag är hemma och tröjan är skön, så det går bra det med =D

Och så en mascara och lite så, men det allra roligaste av allt var att jag köpte garn och stickor! Har funderat länge på att skaffa mig en hobby, och sticka har ju jag tyckt (periodvis) varit kul sen jag var liten! Jag var inte många år när mamma lärde mig och systrarna att sticka, och jag vet inte hur många halsdukar man har påbörjat...(Dock är jag lite osäker på om det någon gång blev någon färdig?) Men iaf, kom hem, plockade upp stickor och garn ur påsen...oh så var det stopp...kom inte alls ihåg hur man skulle göra maskor, men man är ju inte sämre än att man slår på datorn och googlar! Hittade en helt fantastisk sida som beskrev allt, och när jag väl fick läsa det där så kom ju gamla minnen tillbaka, så nu ikväll har jag då lärt mig: Göra maskor, sticka aviga och räta maskor, rätstickning, irländsk mosstickning och att maska av!


Jag är en naturbegåvning =)


Så en vacker dag kanske ni kan beställa mössor och raggsockar =D haha men gör inte det förrän jag säger att jag är redo så är ni snälla =D

Se här:



Det här är ju dock bara små provsnuttar för att jag ska få in feelingen för det och testa på olika sätt att sticka på, garnet sticks som tusan och är alldeles för tjockt för stickorna, men: Övning ger färdighet! Nu när jag sett at tjag kanske kan komma nånvart med det här så ska jag köpa mjuuukt garn och rätt stickor =D En utmärkt syssla när man sitter och funderar på meningen med livet! (Fast änsålänge tänker jag inte på nånting när jag stickar, det blir svårt =P)

Nu ska jag sova, för imån ska jag träffa Silje och gå¨på harry potter med henne och så dricka kaffe =D aj lajk it!

godnatt alla nära och kära =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0