brännskadad!

Jodå, Dagen har varit helt okej, trots pms och hormonrubbningar och allmänt overloaded. Har varit på Oslo S hela dagen. Fått växel och egen MT (billjettmaskin) och så har vi haft Tågkontrollörerna på besök, dom har visat oss lite förfalskade biljetter och hur man bäst gör sånna.....höhö nej det har dom inte, men dom har visat oss vad vi ska titta efter för att uptäcka förfalskningar =) Och så har vi varit ute och provat dom mobila rullstolsramperna...personligen kan jag tycka att när vi lever på 2010-talet så borde det finnas nåt smidigare sätt, men okej, jag får acceptera att vi ligger lite efter där....

Kom hem ganska tidigt eftersom vi slapp den 40 min långa tågresan som vi annars får på köpet eftersom skolan ligger i Drammen. Satte igång att laga lite mat. Idag blev det potatisplättar! Jag blev själv förvånad...När mamma gjorde sånna förr i tiden var det inte min favorit, men helt okej. Igår när vi hade så mycket hemmalagat potatismos över så blev jag riktigt sugen på det! Så så fick det bli idag. Det är väl fortfarande inte favoriten, men lite av ett barndomsminne ;) Dock så när jag skulle steka bacon till, så i fredags när vi var på ikea så köpte jag en stekplåt för 20 kr, och när det tog sån tid för baconen så trodde jag att det var en sån plåt som inte fungerade på glashäll, och eftersom plattan inte hade blivit röd så var jag ju tvungen att känna...så 24 år gammal och jag mitt dumma jävla nöt lägger handen på plattan...inte ett litet finger i kanten, hela handen på plattan...Tar mig samman och säger satan, så tar det väl tio sekunder så sprutar tårarna...Sötaste Stein frågar om han ska hjälpa till men då var jag så arg på mig själv och tänkte att jag kan fan stå där med min smärta och härda ut, priset för egen dumhet...springer mellan spisen och det kalla rinnande vattnet, och när han förstår att han inte kommer få hjälpa till så går han och hämtar is till handen istället för att jag iaf ska kunna stå till...Då var jag ovän med mig själv en stund...

Lyckade iaf få i oss lite mat, sedan tog S-e disken och jag sprang över till Anita. Hade nämligen lovat henne att åka med till köpcentret på lambertseter och köpa lite grejer till festen på lördag...hon handlade mest...men jag handlade lite. Dagens inköp:

En väldigt söt (tycker jag) servietthållare:



En väääldigt söt (borde alla tycka) kaffeburk:



Och så blev det en askkopp som jag inte kunde låta bli:
(för då kan min hyresvärd få tillbaka sin =D)




Och så blev det ju ett par byxor, en tröja, en mascar och en ny foundation...men det är ju sånt som tillhör =P
Gav mig in i en dödlig lek...köpte en ny sorts mascara...Det är nervpirrande, dont you think? Jag får återkomma om den när jag testat...skriver jag inget om den har jag förmodligen kastat den i väggen eller målat en tavla med den =P

Nu ska jag ta kvällen för så trött som jag var i morse har jag inte varit på lääänge! Så ikväll ger vi upp tidigt och hoppas på att jag orkar städa lite här hemma och få ordning på saker och ting! Har fortfarande inte ens flyttat in i byrån vi köpte i fredags...kass man e =P

God natt nära och kära och långt borta och kära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0