pluggar banestrekninger och äter nötter....

När jag nu i sju månader framöver ska plugga på norska och samtidigt hålla uppdaterat här så får ni leva med att läsa på svorsk, för många av orden jag läser nu vet jag inte ens vad det heter på svenska...jag hoppas det går bra ;D

Andra dagen som aspirant börjar gå mot sitt slut och det känns helt okej! Har varit en ganska långtråkig dag med mycket väntan pga lite dålig planering, men så blir det ju ibland! Kan inte klandra våra instruktörer riktigt heller eftersom vi är deras första egna kull! Idag har vi bara varit i Oslo. Lallat omkring på Oslo S och blivit visade uppehållsrummet och var ting och tang finns (Som om man inte visste det efter att ha jobbat här i två år...men okej, det var ju rätt många som inte visste) Jag log och kände mig varm i kläderna och hängde på =D Så har vi provat uniform och grejer, lue, kan man säga mössa på svenska? Det är ju varken mössa eller luva...det är en...hatt? njae, keps? NÄ! jag vet inte vad vi ska säga, en gräslig huvudbonad helt enkelt! Och så fick vi utdelat en ryggsäck med massa kul saker!

Se här:

Värsta coola grejerna =D

Mitt framtida yrke: Visselpipsmissbrukare =D höhöh

Snutt hämtade mig vid trikken efter halvfyra och hoppade in i duschen när vi kom hem, och jag lagade mat! Hällde i en hel, stor vitlöksklyfta i fläskfilégrytan, och jag fick vackra lovord för maten idag, tusen tack för maten och det var JÄTTEgott...om jag bara hemlighåller en del för honom kan jag nog få honom att bli som folk! hahaha kantarellerna stekte jag dock för sig själva och vevade ner i min portion på tallriken sen. Bra kompromiss, och mer svamp till mig! *Smask!*

Nu har min gris gått till jobbet och jag har blivit lämnad åt mitt öde...eller mina läxor rättare sagt...Veckans läxa:
Norges alla banestrekninger:



Så jag får återgå till just det...Mata in jernbaneinformation och cashewnötter om vartannat och inte ägna en tanke åt hur det kom sig att jag gått UPP en storlek i uniformen, än ner, som egentligen var tanken och målet...men vaddå, vem sa att man inte kan satsa på beach 2011 istället? tsss =D Jag är fanimej glad ändå! (fast jag snart får sätta stopp) =P

Nattinatt alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0