Söndagsmys.

Tanken va att vi skulle åka iväg nånstans i fredags, hyra en stuga, ta in på hotell, antingen här nånstans i södra norge eller på svenska sidan, herrn hämtade mig vid trikken vid halvfem-tiden och så körde vi bort till det nyöppnade köpcentret på lambertseter för att gå på vinmonopolet, var även innom Jack&Jones/VeroModa och fick handlat lite av varje =P När vi kom hem sen så satt vi en stund och glodde på varandra och funderade på vart vi skulle åka men kom aldrig så långt...så vi öppnade varsin öl här och så bjöd vi in Lasse som satt ensam hemma....S-e gav upp runt halv fem....jag var väl i säng kl sex =S

Så planen att åka nånstans mellan lördag och söndag sket sig duktigt, då jag var så dålig igår så jag var knappt vid medvetande. Steg upp och tog en dusch i hopp om att det skulle hjälpa, men den fick jag bara avsluta lite fort då det kändes som att inälvorna protesterade mot att vara upprätta...Somnade halvnio på kvällen i soffan som en gris och vaknade tio över tolv....traskade in i sängen och sov till kl nio i morse! Sliten man är nuförtiden...

Dock var det ju gudomligt skönt att vakna av sig själv kl nio en söndagsmorgon och känna sig utvilad! Vi gick upp, värmde några baguetter i ugnen och kokte en balja kaffe, så var det på med kläder och så tog vi en shoppingtur till Svinesund. Fick köpt tre par skor, vilket var behövligt, jag har ett par svarta höstskor och dom håller redan på att gå i bitar, så det blev såhär:


Tyckte dom verkade goa att muffla omkring i i höst =D Bara pälsen i kanten gör att man blir lite varmare ;)


Så hittade jag ännu ett par lågklackade svarta stövlar, som ju är ett måste så här års:



Och sen blev det ett par vita stövlar, har provat köpa vita skor förut som har blivit stående i en hylla eller ett skåp, men tänkte att den här gången är det annorlunda, dom här ska jag använda ;)

 

Tror det kan bli bra, fast nu kom jag på att jag glömde fråga om dessa går att impregnera...När jag köpte mina förra stövlar så tittade kassaflickan på mig med mord i blicken och sa: Dom här ska du inte impregnera! okej okej liksom, förlåt.

Och så fick jag även köpt mig tre helt egna tändare och hotade S-E att kalla honom ultra-bög om han tog dom. Inte för att det är så förnedrande, inte in min värld, men det skadar nog hans håriga bröst och manlighet ;P

Men visst var dom fina? =D

I tillägg så är kyl och frys fyllda till bredden så vi har mat en stund till. Slog på stort och köpte en älgstek! mmmmmumma! Funderade på att kanske ordna till den till pappa kommer och hälsar på förhoppningsvis om två veckor =D

Nu har jag ätit lite kvällsmat i form av en nyvärmd baguette och ett glas ramlösa =D Nu ska läxböckerna fram! Har egentligen ingen läxa, hon bara rekommenderade oss att läsa igenom detta helsikes häfte om biljetter vi fick förra veckan...Men nu känns det faktiskt som at det kan sätta sig...det går att lära =D Ingenting är omöjligt!

Ha en fin kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0