periodare?

Vet inte vad som händer, men i perioder har jag lust att skriva allt och ingenting här, ibland flera gånger om dagen, och ibland har jag ingen lust alls....tänker på det varje dag, att man kanske skulle skriva några rader, men vill inte, känner inte för det bara...Helgen har iaf varit lugn och mysig. Har jobbat tidigt både lördag och söndag, men hade lite myskväll på lördagen med Goaste S-E. Lagade mat (som inte blev som jag hade tänkt, men ätbart) oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås....aldrig förr har jag misslyckats så med en sås, så den åkte rätt i vasken...beror på att jag tappade tålamodet med mazenamjölet, helvetet kokte förlänge och blev segt som...som...fan? Whatever, mätta blev vi, lämnade köket som ett bombat horhus och gick in i vardagsrummet och satt med en irish och pratade lite skit fram till kl var en tolv-ett kanske, så blev det sängen =) Kusligt mysig känsla att få gå och lägga sig tillsammans när man gör det bara en eller två gånger i veckan, vi är iaf överens om att kombinationen av våra skiftjob är skit...men nog överlever vi väl det alltid =D I tillägg till att när jag kom från jobbet på söndagen sen, så var hela lägenheten städad...så glad jag blev då!!! =)

Söndagen, alltså gårdagen var tanken att vi skulle gått på bio och sett filmen "salt" efter jag slutat jobba, men planerna ändrades efter att S-E suttit på blocket hela dan och till slut hittat en bil han ville titta på, så sagt och gjort, jag kom hem, bytte om, fixade lite snabb mat och sedan körde vi till sverige...strömstad närmare bestämt och tittade på en raggig BMW...åhjodå, nog blev det bilköp alltid, den står på mig, men han betalade, det tycker jag är en fin deal =D Är det det som är äkta kärlek? hihihi Fick tillochmed det stora nöjet att köra den hem! (hade han kunnat köra två bilar samtidigt hade han nog helst gjort det =P)

Och så på fredag är det inflyttningsfest =) Ska bli riktigt skojigt! Lillasyster med sin kärlek kommer! Storasyster hade andra planer, och dom andra vännerna från sverige har jag ingen aning om hur det blir med....orkar inte ringa och tjata liksom...

nej nu får det va bra, orka tjata mer här, nu ska jag få ner min enkla måndagslunch som även blev kvällsmat i form av oxfilégryta och pasta ;) Sen blir det väl sängen räknar jag med. är allt lite småtrött =)

Måste bara skryta med att jag imponerade på konduktören idag med mina kunskaper om alla signaler ;) Blev lite stolt och tänkte att fy fan i helvete vad jag tycker synd om dom som ska läsa till konduktörer och inte har nån aning om vad det innebär....jag hoppas och tror att jag iaf är mentalt förberedd och har en god grund att stå på när det blir skakigt=)

neeej, puss o god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0