Bitch is back..... =S

hmmm så var humörsvängningarna här igen...så låg och omitiverad och otrevlig och bara örk! Är inte heeeelt katastrof, men definitivt inte på topp.

Har varit på Hamar på jernbanemuséet idag. En absolut sevärd sak när man ändå gått och blivit tågnörd. Var ganska stiligt faktiskt, men inte så våldsamt mycket att se, så sett. Ska visst vara mycket mer om sommaren, då det är full aktivitet även utomhus med tåg som tuffar omkring och så. Men men, fårman tid till det kan man ju ta sig en tur då med.


Vet inte om ni ser, men längs tågsidan går en ca 25-30 cm bred planka, där gick konduktören och kollade biljetter när tåget var i fart, eftersom det inte gick att gå igenom vagnarna...Gaaanska sjukt! Det här är en tåg som gick mellan Oslo och kongsberg, byggd 1883...Men stiligt, det var det! =D


Det här är Kunga-vagnen, tillhörande samma tåg som ovan. hehe bara så vackert ju! =D


1:a Klass ;)


2:a Klass...Ser att standarden minskar? =P


Här uppe i denna vagnen var det de vanliga arbetarna som åkte, där var det minsann inte snack om tak över huvudet eller dynor på de få arma bänkarna som var att sitta på! =)


Kollade inte helt vilket år denna biljetten var ifrån, men det är iaf 10 enkelresor från trondheim till stören, den kostade då 64 kr! hehe ganska kul tyckte jag =D

Har varit fullkomligt snökaos heela dagen här, både i Oslo och på Hamar. I tisdags kom det väl 10 cm snö, idag har det kommit ytterligare 20 tror jag. Trikkar och trafik var bara kaos....Ibland undrar jag varför jag valde Norge när jag ändå skulle flytta utomlands. Varför inte spanien eller nåt varmt iaf...?

jaja så är det bara nu! Snart vår =D

Har hunnit med att äta spagetti och köttfärssås, som faktiskt var ganska gott för det var en stund sen jag åt. Hade ju en period när jag åt det typ två dar i veckan så först idag jag blev sugen på igen och det är lätt att laga.

Ska försöka sätta mig med böckerna nu, även om det känns skit...men man brukar må bättre omm an tar tag i nåt som är tråkigt men vettigt. Känner pressen och slutproven närma sig med stormsteg...

Uff får magknip av bara tanken...Men men, det får bara gå! Om ett par dagar är den vanliga Frida tillbaka!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0