genväg?

hahaha måste bara börja inlägget med att tala om att jag har skrattat myyycket idag!

Vanligtvis tar vi tåget från drammen, inga bekymmer. När vi då ska in till Oslo och hem från skolan, men idag skulle vi gå bort till gulskogen station för att ta tåget därifrån, och denna stationen ligger på andra hållet från skolan, så egentligen ska man gå "mot drammen" för att komma ut på trottoaren för man måste runda parkeringen...och den är stor ska tilläggas, så vi skulle ju "gena" över parkeringen och hoppa över snödrivorna och ut på trotoaren där tänkte vi....Först möts vi av en fem meter hög snövall, och säkert 150 m lång....shit au, vi följde vallen mot gulskogen-hållet för att gå över åkern där, det gick ju fint, där var ingen vall......Där var bara en halvmeter snö heeeela vägen. Men goa och glada så började vi ju vandra, eller plumsa eller vad vi nu gjorde.

Jag skrattade så jag fick kramp och klarade knappt att ta mig framåt, och gud så tacksam jag var för att jag kissade innan vi gick! men var ju så illa tvungen att kämpa vidare, vi hade ju en tågtid att passa, och jag hade ju fyra stycken bakom mig, eftersom vi då försökte gå i samma spår allihopa...när vi kommer fram till trotoaren så blir vi glada, i ca en halv sekund. Då får vi syn på taggtrådsstängslet som nu är det enda hindret mellan oss och trotoaren. Vi står och kliar oss i huvudet och funderar på att vända, ser oss bakåt och så börjar Jostein med att svänga över stängslet, gick ju fint det så Sjur kunde inte va sämre, sedan jag och sedan tre tjejer till i klassen...Den sista loppan som ska över är ju då Kristine, som jag har skrivit om i bloggen tidigare. Innan jag fortsätter ska jag tala om att vägen var skottad...och den skottade snön låg på trotoaren, så där där vi står är det ju fortfarande iaf 40 cm snö. Kristine får inte helt fotfäste, men lyckas ta sig över stängslet, men utan att landa på fötter, och när hon sätter ner handen för att få stöd så sjunker ju givetvis den med rätt ner i den djupa snön...Så där ligger hon som en strandad val och vi andra står trötta och gapskrattar åt henne....jiiiisses, det skulle filmats egentligen. Men jag lyckades iaf få en superbild på ondskapen i oss:

Suddig, men ack så kul!

Det var liksom den dagens höjdpunkt! <3

Kvällen har varit lugn, borde läst, borde pluggat, skulle ha solat....meeeen det blev inte så. Eller, kan ju fortfarande ta upp böckerna. Det som är så vansinnigt sjukt svårt är att veta var man ska börja läsa. Är så mycket som man ksulle kunna repetera så jag vet inte i vilken ände jag ska börja!

Fick iaf tvättat två maskiner tvätt och hängt upp dom, sova en halvtimme på soffan (Inte okej egentligen) och en lååång dusch....Satsa på en mer effektiv dag imån? Jyupp =D

Har ont i ryggen och axlarna. Inte en omöjlighet att det kan ha med den 15 kg tunga ryggsäcken man asar och drar på var eviga dag! ohoj, se det som träning så känns det lite bättre? =D

Nu blir det aldeles strax sängen!
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0